dijous, 16 de maig del 2013

ENTREVISTA: Mercè Briones

Professora de ciències Socials i Història de l'art de l'Institut Bellvitge


1.- On vas néixer? A Barcelona.

2.- Com va ser la teva infància?
 Bé, normal com a qualsevol persona normal. Amics, família...

3.- Què vas estudiar? Quins cursos vas fer? En què et vas especialitzar?
Vaig estudiar geografia i història. Era un curs comú. Hem vaig especialitzar en història de l’art. I l’any passat vaig acabar humanitats.

4.- Els teus primers anys com a professora van ser durs?
No, gens. M’agradava molt, el més dur eren les condicions laborals perquè era substituta i canviava de centre cada dos per tres.

5.- Creus que ets una bona professora?
Sí, però ho tindrien que decidir els alumnes.

6.- Quants anys portes com a professora? I a l’Institut Bellvitge?
Des de l'any 1996 fins ara, 17 anys. A l’institut Bellvitge és el quart curs.

7.- Amb tots els anys que portes com a professora et sorprèn algunes coses (alumnat,
professorat...)?

No, he vist moltes coses.

8.- T’agrada la teva professió?
Sí, però és molt cansada i va empitjorant per la crisi.

9.- Si no haguessis sigut professora, quina professió t’hagués agradat estudiar?
No ho ser, perquè m’agrada ser professora. Coses creatives.

10.- A quina ciutat aniries a treballar si no poguessis fer-ho a Barcelona? Per què?
París, perquè és una ciutat que m’agrada molt.

11.- Què penses que s’hauria de fer a l’institut perquè fos millor?
Crec que falten molts recursos per atendre les necessitats dels alumnes que cada vegada són majors.

 N. Relaño
Fotografia amb la professora Mercè Briones.
Imatges d'història de l'art

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada