dijous, 19 d’abril del 2012

La línia 9 del metro arribarà a l'Hospitalet l'any 2014

Els hospitalencs tindrem accés directe a l'aeroport gràcies a aquest nou tram

Es preveu que per l'any 2014 els ciutadans puguem disposar d'un nou tram de la línia 9 que enllaçarà L'Hospitalet amb l'aeroport del Prat i la Zona Universitària de Barcelona amb l'Hospitalet.
Tindrà cinc estacions en funcionament: Collblanc, la Torrassa, Provençana, Europa fira i Fira. Més endavant, cap a l'any 2016, es preveu que pugui funcionar un tram des del Gornal cap a la Zona Franca, i dues estacions més: Provençana i Ildelfons Cerdà.
 

N.Vera

dijous, 22 de març del 2012

La contaminació a l'Hospitalet és elevada però per sota del límit del permés

A la web de la "Saboga" es poden consultar els índex de contaminació de l'Hospitalet

L'entitat ecologista SABOGA, ha posat a disposició del ciutadans una aplicació, a través de la seva pàgina web, que permet consultar les dades de contaminació atmosfèrica pràcticament en temps real.
La Saboga, mitjançant un enllaç a la web de la xarxa pública, cada hora publica els nivells de qualitat de l'aire.
Hi ha dos indicadors: els índexs de diòxid de nitrogen i de partícules de menys de 10 micres disperses per l'atmosfera. Aquests dos contaminants són els que més causen problemes de salut.
El portaveu de l'entitat la Saboga, Marc Folch, va presentar uns índexs de contaminació elevats, però per sota del límit permès. ''Les dades són iguals que la resta del any, estem una miqueta la límit del que marca la normativa europea i per sobre de les recomanacions de l'Organització Mundial de la Salut''.


 W.Prada  i  G.Neumann

En Sami necessita la nostra ajuda

Un alumne de l'Escola "La carpa" necessita un donant de medul·la

La directora de l'escola La Carpa de Can Serra ens ha escrit demanant-nos ajuda.
Un nen de la seva escola necessita un transplantament de medul·la òssia. És urgent, SAMI, que està estudiant de 2n grau de primària, s'ha vist afectat per aquesta espantosa malaltia, la leucèmia. Per la seva curació necessita un donant genèticament compatible no familiar.
Aquest donant pots ser TU! En Sami et necessita!
Per major informació, visita la pàgina web de la fundació Josep Carreras ---> www.fcarreras.org
                                  
                                                                 Tel.: 900 32 33 34                             






                                                 L. Cuesta i J. Espot

dilluns, 19 de març del 2012

Fenòmens meteorològics a l'Hospitalet

Misteriosa boira sorprèn als ciutadants de l'Hospitalet

El passat dimecres 14 de març, una misteriosa boira va sorprendre els habitants de l'Hospitalet. Diversos barris de la zona van estar també afectats, entre ells Bellvitge, el Gornal, la Florida i algunes zones de la ciutat de Barcelona.
Els habitants de l'Hospitalet van pasar d'un matí calorós a un sobtat fred cap a la tarda. La durada d'aquest fenomen es va produïr durant tota la tarda fins ben entrada la matinada.
Hi ha alguna explicació per aquests fenomens?
Nosaltres hem trobat una...

Segons explicacions d'alguns dels professors de ciències del nostre institut, aquesta boira és consequència del canvi d'estació, ja que ja estem entrant a la primavera. Les plantes absorbeixen la humitat de la boira, doncs la necessiten perquè les seves flors brotin.

Segons Aleix Diz, professor de Física i Química, aquesta boira és producte d'una condensació pel CO2, que a l'estar en contacte amb l'aigua freda del mar i amb l'oxigen calent provoca la boira.
Miguel Sanz, professor de Biologia, afegeix que, quan baixa la temperatura, augmenta el contingut de vapor d'aigua a l'ambient.
Xavier Romay, professor de Biologia, explica que els fenomens d'ahir es van donar per causes molt naturals, ens va sorprendre a tots, però creu que la boira d'ahir no va tenir res a veure amb això del canvi climatic ni el CO2 ni res d'això.

Això és el que opinen els nostres experts, i ara... Què en penses tu? Deixa el teu comentari!

L. Cuesta i J. Espot








                


dijous, 15 de març del 2012

Entrevista a Ricard Vázquez



Avui entrevistem a un dels professors més emblemàtics del nostre institut

Quans anys portes a l'institut Bellvitge?
32 anys

Per què vas escollir ser professor de Geografia?
La vaig escollir pels mapes

Què és el que més t'agrada de la teva matèria?
Els mapes

Ens podries explicar alguna anècdota graciosa que t'hagi passat durant els teus anys com a professor?
Haver tingut d'alumnes a alumnes que ara són els pares de qui tinc avui dia a classe. Això em reconforta perquè veig que la vida continua.

De petit volies ser professor?

A quina edat vas començar a treballar?
Els 22 anys

"Haver tingut d'alumnes a alumnes que ara són els pares de qui tinc avui dia a classe em reconforta, perquè veig que la vida continua."

Has treballat en altres llocs a part del teu treball com a professor?
No, sempre de professor

A més de socials, dones alguna una altra assignatura?
A més de fer classe de Socials a 3r d'ESO, faig classes d´Història d'Espanya i de Geografia a 2n de Batxillerat.Tot i que al llarg de la meva carrera he impartit de tot: Francés (la meva llengua materna és aquest idioma); Llatí, Història del Món Contemporani, Història de L'Art...)

Què és el que més t'agrada del nostre institut i el que menys?
El que més m'agrada són les relacions personals que s´han establert sempre entre els professors i les relacions entre els professors i els alumnes. El clima que es respira es fonamental per poder fer la nostra tasca de professionals.

Quin consell donaries als joves estudiants d'avui en dia?
Que siguin persones sobretot, que no perdin el temps i que s'esforcin, perquè és un valor ( l'esforç) que els servirà per tota la vida i és un valor que es construeix des de que som joves.

B.Barreira

dimarts, 13 de març del 2012

8 de març: DIA INTERNACIONAL DE LA DONA

MURAL DE LA DONA A L'INSTITUT BELLVITGE

L'Institut Bellvitge ha volgut celebrar el dia de la dona fent un mural commemoratiu titulat "Dones del món". Amb la informació d'aquest mural s'ha organitzat un concurs fent preguntes sobre el significat de les imatges del mural. Les preguntes es basen sobretot en les discriminacions i vexacions que encara sofreixen moltes dones arreu del món.
Els alumnes podran participar a aquest concurs fins el proper divendres dia 16 de març. 

 A.BALLESTER





dilluns, 12 de març del 2012

Entrevista a Carme Torrijos Martinez


Entrevistem a una de les  professores de llengua i literatura catalana del nostre centre

Per què vas decidir ser professora?
Simplement, m’agradava ensenyar. Ja des de ben petita, jugava a ser mestra amb les amigues i mentre estudiava batxillerat i durant la carrera feia classes particulars.
De vegades a l’estiu feia classes a grups d’uns quants alumnes que havien suspès alguna assignatura i havien de recuperar-la per setembre. Aleshores feia repàs de tot: matemàtiques, llengua, història, francès. Després em vaig especialitzar en llengua. Ara bé, jo sempre havia volgut fer classe a nivell d’alumnes grans, no petits.

Quants anys portes sent professora?
Molts, tota la vida diria jo. 31 anys.

Vas pensar dedicar-te a una altra cosa?
Durant un breu període de temps vaig pensar a fer periodisme perquè m’agradava
molt escriure i era curiosa. Crec que idealitzava aquesta professió; però mai he sentit
recança de no haver fet periodisme.

Has complert amb el teu propòsit a nivell professional?
En realitat no sé si quan vaig començar pensava què volia aconseguir. I les coses des d’aleshores han canviat molt i molt; durant molts anys nosaltres fèiem classe a BUP (Batxillerat) i COU (preparació per a la universitat) és a dir a nois i noies de 14 a 18 anys que en la majoria dels casos havien triat estudiar Batxillerat i en realitat jo em sento més identificada amb aquell sistema d’ensenyament, però com tots els meus companys “antics” m’ he hagut d’adaptar als nous temps i com que penso que la nostra feina no és d’objectius immediats, quan trobo alumnes de fa un temps que em saluden gratament i recorden carinyosament allò que els vaig aportar en la seva etapa d’estudiants, em sento “gratificada”.

" Ja des de ben petita, jugava a ser mestra amb les amigues i mentre estudiava batxillerat i durant la carrera feia classes particulars"

T'agradaria fer una altra cosa a part de ser professora?
Alguns dies, quan les coses es posen difícils o penso que els alumnes no progressen tant com jo voldria, em queixo de la professió i dic que voldria fer qualsevol altra cosa, però suposo que en realitat ni sabria quina altra cosa fer. Potser si això em permetés viure –vull dir guanyar un sou– m’agradaria escriure.

Per quants centres has passat fins estar aquí?
Gairebé tota la meva vida professional l’he fet a Bellvitge; només vaig treballar dos cursos en un altre institut a la població de Ripollet al Vallès.

T'agradaria estar en un altre institut?
Nosaltres, com que som funcionaris, tenim les places en “propietat” i tenim la possibilitat de “concursar” cada dos anys per optar a una altra plaça que ens quedi més a prop o ens plagui més. Algun cop he pensat en el trasllat per tal d’anar a algun altre institut més proper a casa meva; de fet tinc molts punts d’antiguitat, però mai ni ho he provat perquè en realitat m’hi trobo bé, els alumnes són en general molt poc conflictius i la relació amb els companys és bona.

Si no fossis professora de català, de quina matèria t'agradaria ser professora?
Quan era molt jove, això és quan jo estudiava batxillerat, vaig pensar a ser professora de matemàtiques, per això vaig estudiar la branca de ciències. Més endavant, en el curs de COU, vaig pensar que m’encantava la història i que podria fer de professora d’aquesta matèria (socials dieu ara) i de fet vaig estudiar aquesta carrera a la Universitat.

Què vas haver d'estudiar per ser professora de català?
Quan ja havia començat a estudiar la carrera de Geografia i Història vaig estudiar també Filologia catalana i en acabar-les totes dues em vaig decantar per fer les oposicions de Llengua catalana perquè en aquells moments faltaven més professors de català.

Fas l'optativa de "la vida en Lila" a 4t d' ESO. En què consisteix?
Bé, en realitat es tracta d’una alternativa de religió que també té una hora de dedicació setmanal. A mi m’han interessat des de sempre els temes relacionats amb les dones i la igualtat amb els homes a tots els nivells ( en el camp laboral, d’oportunitats i també a nivell de l’ensenyament en la línia de la veritable coeducació ) De fet tinc un bloc que està penjat a la pàgina web de l’ institut on dono a conèixer notícies a l’entorn d’aquests interessos.
A la classe amb els de 4t el que pretenc és crear un espai de reflexió per a les noies i els nois per tal d’augmentar el respecte mutu. El títol està relacionat amb el color lila que és simbòlic del moviment feminista i fa referència a una actitud atenta i alerta enfront les constants discriminacions que pateixen les dones, moltes de les quals ens passen desapercebudes.
Alguns dels nostres objectius són:
- Prevenció de la violència de gènere.
- Millora de les relaciones entre l’alumnat dels diferents sexes.
- Coneixement de les aportacions de les dones en els diferents camps de la cultura (dones premis Nobel, dones inventores, etc.)
- Coneixement de la situació de les dones en d’altres països.
- Preparació de les jornades del 25 de novembre (Dia Internacional contra la violència de gènere) i 8 de març (Dia Internacional de la Dona treballador)

J. Espot