dijous, 23 de febrer del 2012

Entrevista a Aleix Diz


Quan vas començar a treballar a l' institut?
Més o menys l'any 1989 o 1990

T'agrada la teva feina? 
M' agrada molt. Sempre m' ha agradat ensenyar, a vegades explicava coses als meus amics o els hi ensenyava alguna cosa que no entenien "Estic enamorat de la meva feina" 

Per què vas decidir ser professor? 
Perquè sempre m' ha agradat la química, quan vaig acabar la carrera em vaig donar compte que no em veia en un laboratori tot el dia.

A part de ser professor de Naturals i Física i Química et dediques a alguna altra cosa?
No. M' ocupa suficient temps, encara que el resultat no sigui molt bo.

Formes part del Consell Verd de l'Institut, des d'on gestioneu la neteja del pati. En què consisteix exactament la neteja que fan cada dia un grup d'alumnes?
Està pensat com una eina educativa, per això es fa.
Ajudar a recollir el pati neix també d' una necessitat, ja que hi ha poc personal de neteja.

Quin objectiu té el consell verd?
L' objectiu és organitzar totes aquelles activitats que afecten al respecte per la natura com la sostenibilitat, adequada ambientació del centre, absència de sorolls...

Em pots explicar què significa que som "Escola Verda"?
Significa que els valors que hem de transmetre és el respecte per la natura.

Què és el que t' agrada més de l' institut?
L' ambient. Tots els professors trobem que l' ambient acadèmicament no és perfecte, en allò que es humà és molt bona la relació que tenim entre tots.

Ens hem fixa' t que en el teu cotxe portes enganxines de diferents països, has viatjat molt? On t'agradaria viatjar? Per què?
Les engaxines de Bolívia les porto per les meves filles que són de Bolívia i les de Eslovènia és perquè he estat en aquest païs.
M' agradaria viatjar al desert del Sàhara, al sud d' Argèlia, perquè la bellesa és molt simple, es veu que té la seva bellesa en la simplicitat.

L' equip de la revista està sorprès perquè saps moltes coses. Quins estudis has fet?
A part dels obligatoris, he fet la carrera de Química i Teologia, no em va costar molt fer-la.
Sempre m' ha agradat la filologia, aprendre d' on procedien les paraules, i m' encanta el llatí, de jove vaig aprendre'n una mica.
La major part del que explico són lectures de coses que em semblen interessants que veig a les revistes , tinc una bona memòria sempre m'en recordo de tot.
A. Miñán

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada